Stiati ca...

DURATA DE VIAŢĂ A PRINCIPALELOR PIESE DE REMORCI

27-01-2010

<p>Am stabilit durata de  viaţă a pieselor pe baza experienţei din service. <br /> -SABOŢI DE FRÂNĂ - aproximativ 100.000 km dacă se fac reviziile sistemului de frânare din 15.000-15.000 km<br /> -CUPLA DE REMORCARE - maxim 30.000 km . La platformele transport auto durata de viaţă poate fi chiar dublă (la aceste remorci marfa este mult mai bine distribuită pe remorcă)<br /> -TELESCOPUL FRÂNEI INERŢIALE - 150.000- 200.000 km - se defectează dacă se circulă cu sistemul de frânare nereglat<br /> - RULMENŢII LA AXELE FĂRĂ FRÂNARE - 20.000- 25.000 km <br /> - RULMENŢII LA AXELE CU FRÂNARE - 100.000 - 150.000 km <br />  </p>

CUM ALEGEM PIESELE DE SCHIMB LA REMORCI....

22-02-2010

Pentru piese din frâna inerţială - datele de pe eticheta de identificare a frânei.
FRÂNELE KNOTT - este destul tipul ei, de exemplu KF 20
FRÂNELE AL-KO - după 1993 se găseşte o etichetă argintie unde in mijloc, dreapta este un număr de 6 cifre, primele trei fiind invariabil 811.... . Dacă nu mai există eticheta atunci sunt gravate pe corpul frânei datele de identificare. Avem nevoie de informaţiile din al doilea rând: de exemplu: 251 Ausf. B.
FRÂNELE BPW - sunt necesare toate datele de pe plăcuţă. Neapărat codul de 10 cifre, cu tot cu punctele existente

PUNŢI KNOTT - datele de pe eticheta  punţii
PUNŢI AL-KO  - datele de pe eticheta punţii. Dacă nu există această etichetă pe partea interioară a platoului de frânare  este inscripţionat tipul.
PUNŢI BPW -  codul de 10 cifre de pe eticheta punţii

SERIA CAROSERIEI  nu ne ajută în cazul remorcilor. Poate fi de ajutor in unele situaţii cum este cazul remorcilor Stema.

SFATURI LA UTILIZAREA CABESTANULUI MANUAL

Pentru a mări durata de funcţionare a cabestanului :
- utilizaţi treapta cu cuplu mare la cabestanele cu 2 trepte atunci când tractaţi o maşină cu una din roţi pe pană.
- nu ancoraţi maşina pe remorcă cu ajutorul cabestanului
- lăsaţi întotdeauna 2-3 spire ale cablului pe toba cabestanului;
- verificaţi starea cablului de oţel. La apariţia oricăror fire rupte- schimbaţi cablul de oţel
- păstraţi cu grijă manivela pentru că la unele modele nu se găseşte ca piesă de schimb sau este extrem de scumpă

INSPECTIA TEHNICA PERIODICA SI CARLIGUL DE REMORCARE

08-06-2009

Incepând din aprilie 2009 la I.T.P (Inspecţia Tehnică Periodică) a automobilelor să urmăreşte omologarea cârligelor de remorcare.
Plăcuţa de identificare a cârligului aflată pe pe suportul metalic al prizei fie pe corpul cârligului trebuie să aibă trecută şi nr de omologare (fie cu E..- dacă este omologare europeană, fie cu altă literă pentru omologările naţionale - de exemplu H - pentru Ungaria)